شما در حال مشاهده نسخه ابتدایی وب سایت آنلاین پارس می باشید، بزودی امکانات جدید افزوده خواهد شد

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

از چند نفر که دور و برتان هستند بپرسید که دیجیتال مارکتینگ چیست. یا از آن‌ها بخواهید که به شما توضیح بدهند دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می‌کند. جواب‌های جالبی می‌شنوید! بعضی‌ها سعی می‌کنند در همان لحظه تعریفی سر و هم کنند و تحویلتان بدهند و بعضی ها هم خیلی رک و راحت می‌گویند که “منو چه به دیجیتال مارکتینگ آخه!”

اما اگر به این افراد بگویید که حتی اگر دقیقا ندانند که دیجیتال مارکتینگ چیست، سال‌هاست که با آن سر و کار دارند شاید کمی جا بخورند! در این چند سال گذشته، رفتار خرید مشتریان دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. بگذارید یک نمونه برایتان عرض کنم:

همین چند روز پیش بود که یکی از نزدیک‌ترین دوستانم یک جفت کفش خریده بود و از حق که نگذریم، چه کفشی هم بود! چیزی که برای من عجیب بود این بود که این دوست من در یک رستوران کار می‌کند و از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب مشغول به کار است. یعنی عملا هیچ وقتی برای بازار رفتن و خرید ندارد.

حالا بعد از اینکه کفش‌ها را پایش کرد و ما به به و چه چه هایمان را تمام کردیم، ازش پرسیدم که “اینارو کی گرفتی؟ مگه همش سر کار نیستی؟” اصلا انتظارش را نداشتم که بگوید: “از دیجی استایل سفارش دادم!”

زمانی بود که برای خرید کفش، شلواری که دوست داشتید با آن ست کنید را باید می‌پوشیدید و حتما جوراب هم پایتان میکردید تا کفش خوب پایتان برود! اما این دوست من حتی مطمئنم شلوارکش هم عوض نکرده و سایز کفش هم امتحان نکرده و خریدش را انجام داده! و جالب‌تر این که خرید خیلی خوبی هم کرده!

می‌دانستید که این کاری که دوست من کرده همان دیجیتال مارکتینگ است؟ بگذارید توضیح بدهم. در سال‌های اخیر، رفتار خرید مشتری‌ها فرق کرده. چه فرقی؟ خیلی از افراد دیگر ترجیح می‌دهند که کارهایشان را آنلاین انجام بدهند: خرید لباس، غذا، عملیات بانکی و ده ها مورد مهم دیگر. این کار نشان می‌دهد که بازاریابی دیجیتال چقدر وارد زندگی‌مان شده است، حتی اگر خودمان هم خبر نداشته باشیم!

حالا بیایید این قضیه را از دیدگاه یک کسب و کار نگاه کنیم. دیگر دیدیم که چقدر دیجیتال مارکتینگ وارد عرصه‌های مختلف زندگی‌مان شده، درسته؟ اگر کسب و کاری نتواند خودش را با این تغییر وفق بدهد، به مراتب دیگر از صحنه رقابت حذف خواهد شد. اصلا یکی از اهداف بازاریابی دیجیتال، آسان‌تر کردن زندگی افراد است. کسب و کاری که نتواند این سهولت را به دست مشتری خودش برساند، دیگر از چشم مشتری می‌افتد!

پس کسب و کارها، با هر اندازه‌ای و با هر فعالیتی حتما باید بدانند که بازاریابی دیجیتال چگونه کار می‌کند و بهترین ابزار حاضر در Digital Marketing چیست تا بتوانند با تکنیک‌های مناسب، به مشتریان و مخاطبین خودشان برسند. دقیقا به همین دلیل ما به فکر افتادیم که این راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ را برای شما آماده کنیم و در آن تمام مراحل جذب، حفظ و توسعه مشتری و را با استفاده از به روزترین تکنیک‌های دنیای بازاریابی دیجیتال به شما آموزش بدهیم.

خب اول ببینیم که دیجیتال مارکتینگ چیست!

ببینیم که دیجیتال مارکتینگ چیست

همانطور که عرض کردم، هدف اصلی این مقاله این است که شما بدانید که چگونه می‌توانید از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارتان استفاده کنید تا موفق شوید. ولی برای این که به این پی ببرید لازم است که اول از همه با تعریف دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

در کل هر کاری که شما در اینترنت و فضای مجازی برای تبلیغ، فروش، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدماتتان انجام بدهید، درگیر بازاریابی دیجیتال شده‌اید. معمولا کسب و کار ها زمانی که وارد دنیای بازاریابی دیجیتال می‌شوند، مخاطبین خودشان را مشخص می‌کنند و بیشتر تمرکزشان را روی این افراد می‌گذارند: یعنی تشخیص می‌دهند که بیشتر از همه با چه نوع افرادی یا با چه قشری سر و کار دارند. اگر می‌خوهید که به صورت هدفمند و هوشمند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ بشوید حتما این کار را انجام بدهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان